fredag den 15. juli 2011

Fri dag

Så blev det fredag, hvilket betød årets første fri-dag. Dagen blev brugt på at se en masse serier, og ellers bare hygge på værelset.
Ved 6-tiden tog Lisa og jeg i biografen, med den anden Lisa.

Biografen var meget anderledes end hvad jeg er vant til i Danmark. Vi sad ved borde, som i en restaurant, og fik serveret mad. Under hele filmen gik tjenere rundt og servicerede dem der så filmen. Det var anderledes! Man sad dog i store lækre stole, så det var et plus. Endnu en sjov oplevelse.
Vi så Horrible bosses, som kan anbefales, når den kommer til Danmark :-)

Noget andet jeg bliver nød til at fortælle om, er hvor dovne amerikanerne er. Som alle nok ved, elsker amerikanerne når tingene er lige til, og når man helst ikke skal gå/rejse sig. Derfor er det ikke kun diverse fast-food kæder, der har drive-thrue. Nej, selv BANKERNE har fået drive thrue. Der er to baner. En med en maskine, som vi kender fra Danmark, hvor man kan hæve penge. Og en, hvor der døgnet rundt sidder en dame/mand, og betjener kunderne. Så kan det da heller ikke blive nemmere?

I går tog Lisa, mig med i banken, for at få oprettet en konto. Dette kunne dog ikke gøres, før jeg får mit social security number. Æv æv. Så jeg må vente op til 4 uger endnu.
I banken snakkede jeg dog med en rar bank-dame, som fortalte at hun havde været i Danmark en gang. I Esbjerg. Endnu en der har været i Esbjerg. Hun er den 4! :-O Hvad sker der lige i Esbjerg, som jeg ikke kender til som dansker. Esbjerg er åbenbart magnet for amerikanske turister/studerende.

Ellers er jeg begyndt at kigge på ting jeg gerne vil se/opleve mens jeg er her:
- Niagara Falls
- Washington DC
- Six Flags
- New York (igen!)
- Midt USA
- Fest?
- Hawaii
- Besøge Lauren på Long Island og Ketty i Californien
Og sikkert også en masse andre ting, bare lige dem jeg kunne komme på :-)

Stort tillykke til Cathrine med de 20 år. Håber du nyder livet og varmen! i Alanya.

xo Steffie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar